Gouden evenement

Hoorn Modestad wordt zowel door het publiek als door de gemeente als één van de meest gewaardeerde evenementen van Hoorn gezien. Het modefestijn geeft al dertien jaar lang een enorme economische impuls voor de binnenstad en zet Hoorn als modestad goed op de kaart.

Het evenement wordt gedragen door een kleine dertig deelnemers van veelal zelfstandige familiebedrijven in samenwerking met de OSH, de gemeente, Hoorn City Marketing en De Nieuwe Winkelstraat. Een succesvolle samenwerking waarbij – net als in de Gouden Eeuw - aangetoond wordt hoe belangrijk en aantrekkelijk Hoorn als koopcentrum voor de regio is en waarom een goede bereikbaarheid van de stad van belang is voor bedrijven in de binnenstad. 

Gouden randje
Tijdens het weekend van Hoorn Modestad en de aansluitende Hoornse Fashionweek lopen alle ondernemers nog net even een stapje harder. Elke winkel heeft een eigen programma met acties en aanbiedingen en op straat is veel vertier in de vorm van muziek en theater. In kleding van de Gouden Eeuw luisteren diverse koren het evenement op. De week voor het evenement wordt er huis aan huis een schitterend magazine verspreid boordevol modenieuws, gouden tips en informatie over het Gouden Eeuw programma in Hoorn. De deelnemende zaken zijn herkenbaar aan de ballonpilaren voor de winkels en de manshoge uitsneden van de Schutters uit het Westfries Museum in de etalages. Al met al belooft de 13e editie van Hoorn Modestad een sensationele start van het voorjaar. Een evenement met een gouden randje.